HASSAS DYNO TESTİ
Dinamometre cihazları ile doğru ve hassas ölçüm yapabilmek için bazı koşulların yerine getirilmesi gerekmektedir.
Daha önce http://computest.com.tr/dyno-testi-nasil-yapilir/ adresinde yayınladığımız emniyet tedbirleri alındıktan sonra;
- Far, klima, fan ve Radyo Teyp gibi akım çeken tüm aksesuarları kapatılır. Çünkü bu tür aksesuarlar akım çekeceği için aracın ateşleme sistemine etki edebilirler ve özellikle klima ciddi oranda güç düşmesine sebep olur.
- Aracın önüne ve tam havalandırma ızgaralarına karşılık gelecek şekilde soğutma fanı yerleştirilir.
Bu soğutma fanı en az 22000 m3/h hava debisi oluşturan iyi bir fan olmalıdır. Vantilatör şeklindeki fanlar verimli olmaz.
Dinamometre cihazına bağlı olan araç hareket etmediği yani karşıdan rüzgar gelmediği için normalden daha fazla ısınacak, hem radyatör su sıcaklığı hemde motor yağ sıcaklığı yükselecektir. Bu durumda araçlarda bulunan ECU kontrol ünitesi motoru korumak amacıyla gücü düşürecektir.
- Şanzıman dişli oranını ayarlamak için aracın devir göstergesinde görülen değer ile cihaz ekranında yazan devri ayarlarken mümkün olduğu kadar dikkatli olunuz. Çünkü devir ayarı iyi yapılmazsa sonuçlar hatalı çıkacaktır.
- Otomatik vitesli araçlarda cihaz ekranından test seçeneğini “Hıza göre test” olarak seçmek ve otomatik vitesin sizin kontrolünüz dışında geçişini önlemek için vites kolunu ”S” veya “M” manuel seçeneğine almak gerekir. Aksi takdirde ölçüm değerleri ve özellikle Tork değeri yanlış ölçülebilir.
- En üst vitesin bir atındaki viteste gaz pedalına sonuna kadar basın, cihazın grafik ekranındaki değerin veya araç devir göstergesinin artık yükselmediği ana kadar gaz pedalına basılı tutun ve bu noktada vitesi boşa alarak tekerlekler durana kadar bekleyin. Grafik en üst değere çıkmadan ayağınızı gazdan çekmeyin ve vitesi boşa aldıktan sonra kesinlikle frene basmayın.
Tabiki kullanmış olduğunuz cihazların merdane kalınlığı, atalet değerleri ve kalibrasyonlarının doğru olması gerekmektedir.